Navigace
Výběr jazyka
Obsah
Historie železniční tratě Kolešovka
Výstavba dvanáctikilometrové tratě z Krupé do Kolešovic trvala jen necelých pět měsíců. Začala 26. května 1883 a první vlak tudy projel už 15. září téhož roku. Kolešovka sloužila zpočátku především k nákladní dopravě (chmel, cukrová řepa, uhlí), s rozvojem automobilové dopravy však postupně začala převažovat osobní doprava. Po Mnichovské dohodě v září 1938 se Kolešovka stala na sedm let přeshraniční železnicí, neboť po odstoupení pohraničních oblastí Německu se státní hranice posunula hluboko do vnitrozemí, až mezi Kněževes a Kolešovice. Zlaté časy zažila Kolešovka v časech ručního česání chmele, kdy vlaky na Kolešovce, dlouhé až tři sta metrů, přivážely koncem léta na Kněževesko tisíce a tisíce česáčů chmele. Pravidelný provoz skončil na Kolešovce v roce 2006.
Stáhněte si zdarma publikaci o Kolešovce (ve formátu PDF - 8 MB)